دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکوری‌ها منتشر شد-راهبرد معاصر

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکوری‌ها منتشر شد

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکوری بر روی پایگاه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام اموزش کشور منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 01
کد خبر: ۲۵۶۱۲۱

به گزارش راهبرد معاصر، همزمان با انتشار کارنامه علمی ملاک عمل انتخاب رشته به تاریخ ۹ شهریور، متقاضیان برای ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آنها در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم برای داوطلبان شاخه نظری و معدل کل دیپلم برای داوطلبان شاخه فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش) صورت می‌گیرد، از روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴ تا روز یکشنبه ۱۸ شهریور می‌توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش فوق امروز یکشنبه به تاریخ ۱۱ شهریور بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش قرار گرفت.

متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روز‌های فوق به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰ کدرشته‌محل) به روش اینترنتی، اقدام نمایند.

متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت‌های اول و دوم) ثبت نام نموده و غایب جلسه آزمون بودند نیازی به ثبت‌نام مجدد برای رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است، ندارند.

این متقاضیان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته‌محل از رشته‌های بدون آزمون اقدام و در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

لازم به تاکید است چنانچه متقاضی در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نماید و مجدداً در پذیرش رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته کند، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی وی باطل خواهد شد./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار